Første tur ud i den store verden

Dette emne indeholder 0 svar, har 1 stemme og blev senest opdateret af  Peter M. Hansen [ Admin ] 1 måned, 2 uger siden.

Første tur ud i den store verden

• Peter M. Hansen [ Admin ]
    Keymaster
    Emner: 5
    Svar: 2

Så er det blevet tid til at skrive lidt om min store rejse 🙂 

Da jeg var 18.år ønskede jeg mig en autocamper, som jeg så kunne køre rundt i verden med. Ud og få en masse oplevelser og lære verden at kende. Men der skulle gå en del år før jeg fik min autocamper og enu flere før jeg havde muligheden for at tage denne tur som jeg er på nu.

Jeg har nu boet i min autocamper i ca 4.år og tænkte på om jeg ikke kunne få mit arbejde og min frihed til at køre rundt hvor jeg ville. Og den mulighed fik jeg så i år. Også var det jo forud bestemt at jeg skulle benytte mig af denne mulighed. Så jeg gjorde bilen klar i November og startede min tur.

Det var jo helt vildt.. tænk at det skulle lykkes sad jeg og tænkte, imens danmark gled forbi, og jeg var både fyldt med spænding og frygt for hvad jeg skulle opleve. Jeg kunne ikke komme hurtigt nok igennem Danmark og ned i tyskland. Og efter den første overnatning i Tyskland måtte jeg køre tilbag til fleggaard for at få skiftet min gasflaske.

Hmm.. Ikke så godt gennemtænkt. men va jeg var jo på vej. Inden jeg tog afsted havde jeg fået nogle, beregninger på hvad en tur ned til spanien kunne koste. men resten har jeg måtte lære på den hårde måde.

Nå men jeg drønede igennem tyskland for at komme væk fra danmark så hurtigt jeg kunne, først i frankrig lærte jeg at tage farten af og slappe af. Når ja før jeg tog ud på turen fik jeg fortalt hvor farligt det ene og der andet kunne være. Og jeg skulle passe på ikke at blive overfaldet på rastepladser m.m. Og det rode jo lidt rundt i hoved på sådanne en nybegynder som mig.

Jeg nåede helt ned til Vienne før jeg stødte på et par som hjalp mig med at slappe lidt af og ikke være nervøs for at holde uden for indhegnet områder med lås og overvågning. samt lidt sund fornuft hjælper jo altid.

Jeg fik en rundvisning i vienne og sikke en flot by, med mange romerske ting, også var jeg heldig. De lavede en aften en prøve for noget lys/ laser show på en kirke, og wow hvor var det flot.. tænk engang, jeg vidste ikke at det var der og jeg var gået mig en aften tur og pludselig kunne jeg høre musik og se en mærkelig udseende kirke. Indtil jeg forstod at det var lysshow. super super sejt. har aldrig oplevet noget lignende.

Jeg blev i Vienne i næsten 2.uger før jeg sagde farvel, og kørte videre. Jeg fik at vide at jeg skulle huske at kikke efter seværdigheder og gå på opdagelse. Ja det er der ikke blevet så meget af.. Jeg nyder at tøffe der udaf og tag de små veje hvis jeg kan. om med 70-80km i timen så har jeg masser af tid til at se tingene. Nogle gå ture er det også blevet til, rundt i de små flotte byer som jeg er kørt igennem.

Dog har jeg lært at det kan være svært at snakke med både Franskmænd, tysker og spanioler.. hvis ikke man kan engelsk eller deres sprog. Men det går stille og roligt, med lidt fagter og google translate..

Efter en del dage Fik jeg besøg fra Danmark af en af mine bedste venner som jeg hentede i Marcell lufthavn. Ved godt den ikke lige ligger der, men jeg kan ikke lige nu huske hvad byen hedder.. OG nøj hvor var det rat at have en med på turen et par dage og kunne sidde og snakke og opleve noget sammen med en anden person.

Jeg har desværre også oplevet at få indbrud i min autocamper. men Det var næsten også min egen skyld. Jeg har aldrig efterladt min autocamper i en større by uden at den er bag et lukket hegn og overvågning. og det kom jeg til at lære på den hårde måde..

Jeg mistede både bærbar og pas. Så en tur på det dansk konsulat og næsten 200 euro fattigere. Men så tror jeg også at jeg har lært det. Det var ved at stoppe min tur og glæden ved at køre rundt og se nye steder og lære nye mennesker at kende. Men jeg valgte at køre videre for ikke at ødelægge min tur og oplevelsen af turen. Jeg har i dag nået mit mål som var alicante. og regner med at være og opleve nytår i den spanske land, for så at vende snuden mod Danmark.

Jeg håber i har nydt at læse denne lille rejsebeskrivelser fra mig. Jeg er ikke den store historie skriver, men jeg prøver at lære det..  Og så længe man prøver kan det vel ikke gå helt galt..

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.